Trevligt att se dig
Logga annars in med din e-post.
Välkommen till Nordsjö
Logga annars in med din e-post.
Anslut med email
Tack för att du registrerar dig
Registrering klar
Har du glömt ditt lösenord?
Ange e-postadressen som är kopplad till ditt konto
Ändra lösenord
Lösenordet har ändrats.
Ett e-postmeddelande har skickats till {email}
Skulle du spendera en minut för att svara på 3 frågor
Tack!
Vi kommer att skicka färgglada nyheter då och då.
Vad kunderna behöver veta om dig
Det är viktigt med ett gott första intryck, men det kan vara frestande att berätta för mycket för snart för potentiella kunder. Den här checklistan med 5 punkter är vår guide till hur du kan ge kundrelationer en bra start

Du är expert
Vid ditt första möte med en kund delar du med dig av de områden där du har expertkunskaper, hur länge du har arbetat som målare i branschen och eventuella kontakter med specialistkunskaper som du kan kontakta. Anta inte att kunden känner till allt du kan. Ju mer relevant erfarenheten är, desto bättre, om du t.ex. har arbetat på deras väg eller i deras byggnad tidigare, eller i ett hem med liknande stil, talar du om det för dem.
Du är professionell
Ackreditering ger nya kunder förtroende, vilket viktigt för goda relationer. Ackreditering ger dig också viktigt stöd och skydd. Nämn eventuella relevanta medlemskap, samt försäkringar och yrkesmässiga garantier som kan ge dem extra förtroende.
Du är ärlig
Målning och renovering kan vara störande. Var ärlig med detta, men berätta även för kunderna hur du arbetar, t.ex. om du samlar ihop dina saker vid arbetsdagens slut eller tar med dig allt från platsen. Om de vet hur du arbetar (och med vem) blir det lättare att föreställa sig att du är och arbetar hemma hos dem.
Du är inspirerande
Människor vill få kontakt med historier, så hitta sätt där din verksamhet kan berätta dem. Det kan vara genom före-och-efter-bilder på tidigare jobb, exempel på olika färger och stilar du kan använda, eller kundberättelser från nöjda kunder. Använd din presentation väl. Potentiella nya kunder vill veta att du ser fram emot rummets möjligheter lika mycket som de gör.
Du är lätt att kontakta
Om det är lätt att hitta dig och du är närvarande online gör det att kunderna känner sig trygga i att ditt företag är varaktigt. Led dem till din webbplats, om du har en, eller konton i sociala medier. Se till att ha en fysisk adress på eventuella visitkort tillsammans med dina telefonnummer och konton i sociala medier.
AkzoNobel
Lägg till ett nytt jobb
Lägg till ett nytt jobb
Redigera jobb
Ta bort jobb
Are you sure? All notes, photos and saved items will be deleted.
Save Color
Save to My Workspace
Lägg till ett jobb