Trevligt att se dig
Logga annars in med din e-post.
Välkommen till Nordsjö
Logga annars in med din e-post.
Anslut med email
Tack för att du registrerar dig
Registrering klar
Har du glömt ditt lösenord?
Ange e-postadressen som är kopplad till ditt konto
Ändra lösenord
Lösenordet har ändrats.
Ett e-postmeddelande har skickats till {email}
Skulle du spendera en minut för att svara på 3 frågor
Tack!
Vi kommer att skicka färgglada nyheter då och då.
Sätt stopp för omarbeten
Ditt sätt att arbeta i början av ett jobb kan hjälpa dig att undvika att bli ombedd att göra om arbetet i slutet
Genom att fastställa arbetsomfattningen för ett projekt i ett avtal med kunden innan du börjar minskas risken för att behöva göra om det senare. Följande är några saker att tänka på.
Redogör för detaljerna
Se till att allt du har kommit överens om med kunden anges skriftligen i arbetsbeskrivningen. Lämna så mycket detaljer du kan och påbörja inte arbetet utan att vara överens. Specificera helt vilka väggar som ska målas, antalet strykningar, mängden och färgkoder eller kulörnamn, eventuella förberedelser och rengöringsarbete, samt vad som inte ingår. Se ”Skapa kundavtal” för mer information om vad som bör ingå.
Skapa en sammanfattning
En sammanfattning lyfter fram de viktigaste delarna i jobbet och utgör ofta en del av kundavtalet. Medan kundavtalet innehåller alla villkor är sammanfattningen en användbar påminnelse om de viktiga detaljerna: färgkoder eller kulörnamn, förväntade start- och slutdatum, förberedande arbete, färgtyper, vad som ska målas och när betalningen ska göras. Ha sammanfattningen på arbetsplatsen som en checklista.
Kolla läget regelbundet
Genom att regelbundet ha kontakt med kunden under projektets gång kan du göra justeringar under tiden, snarare än i slutet. Om de arbetar när du håller på med jobbet kanske du ska överväga att prata med kunden löpande med några dagars mellanrum för att se om de är nöjda. Om de är bortresta kan de vara värt att skicka dem bilder av arbetets framsteg via e-post.
Låt kunden välja kulör
Att du erbjuder dina expertkunskaper om kulörer är en värdefull tjänst, men för att undvika problem senare ska du alltid låta kunden göra det slutliga valet. Använd Visualizer-appen för att hjälpa dem att fatta ett beslut, och inkludera sedan deras val i arbetsbeskrivningen och kundavtalet, så att det inte är någon risk att det uppstår en tvist vid arbetets slut
Akzonobel
Lägg till ett nytt jobb
Lägg till ett nytt jobb
Redigera jobb
Ta bort jobb
Are you sure? All notes, photos and saved items will be deleted.
Save Color
Save to My Workspace
Lägg till ett jobb