Trevligt att se dig
Välkommen till Nordsjö
Anslut med email
Tack för att du registrerar dig
Registrering klar
Har du glömt ditt lösenord?
Ange e-postadressen som är kopplad till ditt konto
Ändra lösenord
Lösenordet har ändrats.
Ett e-postmeddelande har skickats till {email}
Skulle du spendera en minut för att svara på 3 frågor
Tack!
Vi kommer att skicka färgglada nyheter då och då.
Ta bort konto
Få den perfekta kundreferensen
Ett väl utfört arbete är alltid en chans att få mer arbete till måleriverksamheten. Här kan du få tips om hur du får en toppreferens från en kund
.jpg?impolicy=.auto&imwidth=1366)
Det finns inget som är så bra för att få mer jobb som en rekommendation från en nöjd kund. Ett väl utfört arbete är en möjlighet för företaget att växa, så missa inte chansen att få en kundreferens.
Slutdetaljerna
Det normala är att man skickar fakturan i slutet av ett jobb, men om du även skickar med en liten gåva skapar det ett varaktigt intryck. Varför inte en provburk med färgen som användes i projektet och som kan användas till små förbättringar, eller ett par små penslar med din kontaktinformation tryckt på? Små detaljer får ditt måleriföretag att skilja sig från konkurrenterna.
Personliga möten
En nöjd kund är ännu mer entusiastisk om du är någon personen känner och litar på. Därför är det viktigt att du lyssnar på kundern och frågar vad de har för preferenser och idéer. Det visar att kundens åsikt är viktig för dig och då är det mer troligt att du får ett positivt svar.
Följ upp
Gör det enkelt för kunden att göra det du ber om med hjälp av ett e-postmeddelande eller brev som innehåller några ledande frågor, t.ex.”Hur upplevde du servicen?” eller ”Hur användbara var råden om kulörer och glans?”. Direkta frågor fungerar ofta bättre än ett tomt papper.
Redigera
Människor pratar oftast inte i perfekta meningar som kan citeras. Om en kund har berömt ditt arbete kan du fråga om du får citera kommentaren och skicka sedan ett e-postmeddelande som bekräftar hur citatet kommer att se ut.
Erbjud detaljer
Kundberättelser är mer kraftfulla om de kan hänvisas till någon och om de omfattar några detaljer om jobbet och platsen. De flesta kunderna kommer inte att vilja dela med sig av sitt fullständiga namn, men någon ytterligare detalj (t.ex. ”John, Stockholm, hus med fem rum”) kan göra stor skillnad.
Lägg till bilder
Kundberättelser blir mycket mer effektfulla om de åtföljs av bilder. Glöm inte att be om tillstånd att använda bilder av det färdiga arbetet, särskilt om du planerar att skicka bilderna till nya kunder. Tänk också på att ta bort allt som kan identifiera ägaren eller adressen, t.ex. familjefoton eller post. Presentationsverktyget är ett utmärkt sätt att visa upp ditt arbete.
Var lätt att nå
Se till att din fullständiga kontaktinformation finns på allt du delar med kunder, inklusive visitkort, fakturor och e-postmeddelanden, så att kunderna vet vart de ska skicka sin feedback. Denna information ska även omfatta all din information vad gäller sociala medier, så att kunderna kan tagga dig i sina sociala kanaler.
AkzoNobel
Lägg till ett nytt jobb
Lägg till ett nytt jobb
Redigera jobb
Ta bort jobb
Are you sure? All notes, photos and saved items will be deleted.
Save Color
Save to My Workspace
Lägg till ett jobb
Spara i min arbetsyta