Trevligt att se dig
Logga annars in med din e-post.
Välkommen till Nordsjö
Logga annars in med din e-post.
Anslut med email
Tack för att du registrerar dig
Registrering klar
Har du glömt ditt lösenord?
Ange e-postadressen som är kopplad till ditt konto
Ändra lösenord
Lösenordet har ändrats.
Ett e-postmeddelande har skickats till {email}
Skulle du spendera en minut för att svara på 3 frågor
Tack!
Vi kommer att skicka färgglada nyheter då och då.
Gör det bästa av ändringar i arbetsbeskrivningen
När en kund ändrar sig om en projektplan kan det vara en affärsmöjlighet, snarare än ett problem

En kund som vill att du ska utföra extraarbete under ett projekt behöver inte vara något dåligt. Det kan omvandlas till en affärsmöjlighet om en ändring av arbetsbeskrivningen hanteras på ett positivt sätt.
Konsultera arbetsbeskrivningen
Ibland när du håller på med ett arbete vill kunden göra mesta möjliga av att du är där. När de vänder sig till dig om extraarbete bör du vara öppen för förslag, men tänk på att fråga om de vill ha en offert för sådant som är utöver den avtalade arbetsbeskrivningen . Det blir en försiktig påminnelse om att det de ber om inte ingick i den ursprungliga projektplanen och offerten.
Visa möjligheten
Om kunden fortfarande är intresserad kan det vara till hjälp att peka ut eventuella andra områden som de kanske inte har övervägt än. Om de vill få fönsterbågarna målade samtidigt kanske de även kan överväga att fräscha upp listerna? Förklara var de kan spara längre fram genom att få mer gjort nu, när du ändå är på plats. Du kanske kan använda produkter som redan är betalda när du ska slutföra det extra arbetet.
Sälj in dig igen
Om kunden verkar vara öppen för extra arbete och att utöka projektplanen kan du sälja in det på samma sätt som du skulle göra med en ny kund. Visa dem relevanta jobb från din presentation och förklara fördelarna med att göra detta arbete nu i stället för senare.
Rekommendationer, förhållanden och rabatter
En ändring av arbetsbeskrivningen kan också ge fler möjligheter än merförsäljning eller en ny offert. Om ett jobb har gått bra och du har ett bra kundförhållande kan du erbjuda rabatter på framtida arbete som hjälper till att göra de extra kostnaderna från ändringen av arbetsbeskrivningen lättare att acceptera. Du kanske kan erbjuda särskilda priser för framtida på bättringsarbeten, eller erbjuda lite pengar tillbaka om en rekommendation de gör till någon de känner leder till en bokning.
AkzoNobel
Lägg till ett nytt jobb
Redigera jobb
Ta bort jobb
Are you sure? All notes, photos and saved items will be deleted.
Save Color
Save to My Workspace
Lägg till ett jobb