Trevligt att se dig
Logga annars in med din e-post.
Välkommen till Nordsjö
Logga annars in med din e-post.
Anslut med email
Tack för att du registrerar dig
Registrering klar
Har du glömt ditt lösenord?
Ange e-postadressen som är kopplad till ditt konto
Ändra lösenord
Lösenordet har ändrats.
Ett e-postmeddelande har skickats till {email}
Skulle du spendera en minut för att svara på 3 frågor
Tack!
Vi kommer att skicka färgglada nyheter då och då.
Hantera kundens förväntningar
När kunderna har för höga förväntningar kan det bara leda till besvikelse. Som tur är finns det en del du kan göra för att hjälpa till att garantera kundtillfredsställelse.

Alla har en mental bild av sitt drömhem och inredning handlar om att göra den drömmen verklig. Men det kan även innebära att man måste hantera kundens förväntningar om vad som är möjligt, så att inte kunderna blir besvikna.
Önskelistan
Börja med att ta reda på exakt vad kunden vill uppnå. Vill man få ett litet rum att kännas stort och luftigt? Har man några exempel på stilar eller kulörer som man är intresserade av?
Verkligheten
Rätt kulörer kan verkligen förändra ett rum, men det finns gränser för vad de kan göra. Om en kund förväntar sig att deras lilla rum ska se ut som en stor matsal när det har målats om är det viktigt att rätta dem. Var positiv men realistisk, och lyft fram var det naturliga ljusets egenskaper eller storleken på utrymmet kan påverka resultatet.
Siffrorna
När ni har kommit överens om arbetsbeskrivningen kontrollerar du kundens budget och tidsförväntningar. Om dessa är orealistiska måste du vara tydlig med det från början, men erbjud kompromisser. Om du lovar för mycket när det gäller slutdatum för att göra kunden nöjd är det troligt att kunden blir besviken senare. Även om det kan vara frustrerande för kunden att höra dig säga ”nej” kan du visa en god inställning genom att föreslå sätt att komma runt problem.
Arbetet
Det kan bli stökigt när man målar. Även om du är så noggrann du kan för att få ett bra resultat kan det vara värt att förklara för kunderna exakt vad de kan förvänta sig, t.ex. vad gäller dina arbetstider, vem som kommer att vara på plats och hur saker kommer att lämnas under natten. Det bör göra kunderna lugna och hjälper till att garantera kundtillfredsställelse.
Gå därifrån
Erbjud kunderna så mycket råd du kan och var beredd på att vara flexibel, men om du känner att deras förväntningar är orealistiska måste du vara beredd att neka arbetet. Ibland kan stressen som kommer med ett dåligt jobb vara värre än att inte ha något jobb alls, och din tid kan i stället användas till att hitta nya kunder.
Lägg till ett nytt jobb
Redigera jobb
Ta bort jobb
Are you sure? All notes, photos and saved items will be deleted.
Save Color
Save to My Workspace
Lägg till ett jobb