Nordsjö Expert app

Visualisera kulören direkt på väggen och hitta färg- och produktinformation
Se

Hitta nya kunder

Dina kunder Din verksamhet
Hitta fler nya kunder genom att dela din passion för yrket

 

Även när du har mycket att göra är det värt att marknadsföra dig själv mot nya kunder för de kommande månaderna och fokusera på affärsutvecklingen. Nyckeln är att dela de expertkunskaper du använder praktiskt varje dag.

Tänk lokalt

Resor kostar tid och pengar för många måleriföretag, så koncentrera dig på det lokala området. Presentera dig för lokala byggfirmor och använd allmänna platser som skolor, sportanläggningar, barer och vårdcentraler för att marknadsföra dig och skapa ett nätverk där information sprids från mun till mun. Var stolt över att dela med dig av referenser för att imponera på potentiella kunder.

Hitta fokus

Känn dig trygg med den tjänst du erbjuder och identifiera din målkunder. Om det är familjer med medelinkomst, som kanske vill renovera mer regelbundet, kan du överväga en tjänst med påbättring i priset för ett jobb. Eller så kan du marknadsföra dig som någon som endast använder vattenbaserade färger, vilket är mer miljövänligt.

Skilj dig från mängden

Riktad post kan fungera, men försök få utformningen att skilja sig från de vanliga bilderna på en målare i arbetskläder som håller i en färgburk. Ett djärvt färgval är en bra utgångspunkt och att lägga lite pengar på en grafisk formgivare kan innebära att broschyrer får en bättre respons. Broschyrer som levereras via en posttjänst ser ofta mer professionella ut, och får bättre resultat, än att dela ut dem själv.

Var rörlig

Traditionell annonsering kan bara ta måleriföretag en bit på vägen när det gäller affärsutveckling. Det är viktigt att vara online, men det behöver inte betyda att du sitter vid datorn i timmar. En företagssida på Facebook gör det lätt att nå potentiella kunder och Instagram är utmärkt för att visa upp ditt bästa arbete.


AkzoNobel

Nordsjö Expert App appstore google play
Hämtar data, vänta...