star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Slutföra projektet och vad du ska göra när färgen har torkat

Dina kunder

Det hårda arbetet är klart. Nästa steg är att se till att projektet ger den största avkastningen

Ett projekt behöver inte vara slut när färgen har torkat. Det är nu du kan skapa mest värde för företaget, eftersom ett bra sista intryck kan leda till positiv kundfeedback, återkommande beställningar och bra rekommendationer till potentiella nya kunder.

 

Det stora avslöjandet

Låt ditt yrkeskunnande skina med hjälp av en noggrann städning på arbetsplatsen. Det är nu kunden ska få tillbaka sitt hem och för att effekten ska bli så stor som möjligt ska det inte finnas några spår av allt hårt arbete som har utförts. Ställ tillbaka eventuella möbler som flyttades för projektet, ta bort alla verktyg och fundera över belysningen, naturligt ljus är bäst så dra ifrån eventuella gardiner eller persienner, men tänd eventuellt ett par lampor om rummet är mörkt.

 

Kliv tillbaka

Heminredningsprojekt är mycket personliga upplevelser. Ge kunden tid och utrymme att se det färdiga arbetet. Var inte för snabb med att fråga vad de tycker , men var redo att lyssna när de har något de vill säga.

 

Erbjud insikt

Kunderna kan känna sig nervösa när de ser ett färdigt projekt för första gången. När de har haft möjlighet att ta in allt kan du erbjuda din professionella åsikt om färgtyperna och varför du känner att de har fungerat.

 

Uppmuntra feedback

Var inte rädd för att fråga vad kunden tycker. Låt kunderna veta hur värdefulla deras åsikter är och var redo att lyssna. Om kommentarerna är positiva kan du fråga om de kan tänka sig att skriva en kundberättelse.

AkzoNobel

Flera artikler

Få en perfekt arbetsbeskrivning

Läs mer

Skapa kundavtal

Läs mer
test123

Stärk ditt rykte med marknadsföring i sociala medier

Läs mer

Få den perfekta kundreferensen

Läs mer