star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Håll kunderna nöjda på varje jobb

Dina kunder

Kundtillfredsställelse innebär återkommande arbete och bra möjligheter till affärsutveckling. Följande är några tips för att hålla kunderna nöjda när du arbetar

p1_b1_09_-_keep_your_clients_happy_on_every_job_1b

Kunder som är stolta över sitt hem underskattar ofta den röra som kan uppstå under renovering, men om du är tydlig i din kommunikation kan du hålla kunderna nöjda.

 

Kommunicera

Om du pratar med kunderna hjälper det dem att känna att de har kontrollen och det kan göra att de är mer förstående om det uppstår problem. Om de är hemma när du avslutar för dagen kan du visa dem vad du har gjort och vad du planerar att göra härnäst. Om de är borta under arbetet kan du skicka foton av förloppet via e-post eller sms så att de känner sig trygga. Meddela i förväg om du kommer att missa en dag så att kundkommunikationen är tydlig.

 

Använd hänsynsfulla kollegor

Attityden hos eventuella extra medarbetare återspeglas på dig, så arbeta endast med personer du litar på. Hur pratar de med kunden? Svär och gapar de när de arbetar? Klagar de högljutt på verktyg eller platsen där de arbetar? Allt som kan få en kund att känna sig obekväm i sitt eget hem kan återspeglas negativt på dig och kan skada kundrelationerna.

 

Var extra noggrann

Om en olycka inträffar, även en mindre sådan, är det bäst att vara ärlig med kunden hellre än att de får upptäcka det själva. Använd skyddande dukar överallt, även i de delar av hemmet där du inte målar men som du kanske måste gå igenom, t.ex. hallar eller entréer. Minsta fotavtryck eller färgdroppe kan få kunderna att känna att du inte är noggrann.

 

Håll dig i ditt hörn

Om kunderna befinner sig i hemmet när jobbet pågår måste du tänka på den störning det innebär för dem. Om du städar upp i slutet av varje dag och tar så mycket som möjligt med dig varje kväll kommer de flesta kunder att märka den extra ansträngningen. Om du måste lämna material låter du det stå prydligt i ett hörn, övertäckt och ur vägen.

AkzoNobel

Flera artikler

39_p1_b1_02_-_get_a_perfect_scope_of_work_for_your_next_job1b_1

Få en perfekt arbetsbeskrivning

Läs mer
p1_b1_06_-_how_to_get_honest_client_feedback1b

Skapa kundavtal

Läs mer
p1_b2_01_boostreputationsocialmedia_b-38683033_1

Stärk ditt rykte med marknadsföring i sociala medier

Läs mer
p1_b1_03_-_get_the_perfect_reference_from_clients1b

Få den perfekta kundreferensen

Läs mer